Досвід роботи

Тема досвіду : Компетентнісний  підхід до викладання хімії шляхом впровадження диференційованого навчання.

 Вступ
          Особливості сьогодення вимагають від сучасної школи формування особистості високоосвіченої, суспільно-активної, творчої, яка використовує знання, як життєвий інструмент, приймає нестандартні рішення, вміє критично мислити, пропонує нові ідеї розв’язування старих проблем, володіє комунікативними здібностями, впевнено почувається у сучасному житті. Один із напрямків вітчизняної освіти є компетентнісний підхід у навчанні.
У своєму змісті воно уособлює не лише суму знань, умінь і навичок, а й здатність їх застосовувати, сукупність взаємозалежних якостей особистості, спрямованих на опанування певного кола предметів або процесів і необхідних для якісної, продуктивної та дієвої маніпуляції ними.
Вивчення хімії сприяє формуванню ключових компетентностей освіченої людини взагалі і креативного, адекватного учня зокрема.
 Компетентнісний підхід до навчання в процесі вивчення хімії – це органічне поєднання різноманітних за змістом та дидактичними можливостями форм передачі навчальної інформації учням у процесі уроку. Отже, суть компетентнісного підходу ґрунтується на тому, що сприймання навчального матеріалу та його засвоєння можуть бути повнішими, глибшими та міцнішими, якщо процес навчання урізноманітнювати різними видами навчальної діяльності
Одним з головних видів такої діяльності є диференціація навчання. Диференціація навчання – це множинність та варіативність індивідуальних і комплексних підходів до суспільно погоджених цілей загальної освіти. Вона створює сприятливі умови для індивідуалізації навчання. Диференціація передбачає відкритість змісту освіти, різноманітність навчального матеріалу, форм і методів навчальної роботи, контролю знань, широке врахування національної та регіональної специфіки.
Мета дослідження :
       Виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду ,  теоретичне осмислення, використання на практиці  учителями загальноосвітніх навчальних закладів та його  популяризація
 Завдання дослідження :
   Стимулювання творчого пошуку, сприяння  розвитку педагогічної майстерності, педагогічних здібностей, розвитку педагогічної науки.
Обєкт дослідження :
    Звітні матеріали переможця   районного конкурсу серед учителів хімії « Учитель року  2010 рік» , атестаційні матеріали.
Предмет дослідження  : досвід «: Компетентнісний  підхід до викладання хімії шляхом впровадження диференційованого навчання.
Визначення актуальності
Новизна педагогічних ідей проявляється у поєднанні різноманітних за змістом та дидактичними можливостями форм передачі навчальної інформації учням у процесі уроку.
 Визначення виду досвіду: раціоналізаторський
  Основний зміст досвіду
          Вивчення хімії сприяє формуванню ключових компетентностей освіченої людини взагалі і креативного, адекватного учня зокрема. 
 Компетентнісний підхід до навчання в процесі вивчення хімії – це органічне поєднання різноманітних за змістом та дидактичними можливостями форм передачі навчальної інформації учням у процесі уроку. Отже, суть компетентнісного підходу ґрунтується на тому, що сприймання навчального матеріалу та його засвоєння можуть бути повнішими, глибшими та міцнішими, якщо процес навчання урізноманітнювати різними видами навчальної діяльності
Одним з головних видів такої діяльності є диференціація навчання. Диференціація навчання – це множинність та варіативність індивідуальних і комплексних підходів до суспільно погоджених цілей загальної освіти. Вона створює сприятливі умови для індивідуалізації навчання
 Раціональність та стабільність застосування проявляється у стійкій ефективності результатів протягом тривалого часу його застосування  ( 4 роки)
  Перспективність
             Завдяки реалізації компетентнісного підходу, організації   диференційованого навчання   є змога навчити всіх учнів на уроці, спираючись на індивідуальний рівень навченості кожного з них; сформувати ключові компетентності школярів  ; уміння застосовувати отримані  знання  в життєвих  ситуаціях ,  досягати поставленої  мети.
 Рекомендації щодо поширення ППД:

 рекомендовано для застосування вчителями хімії при  організації навчальної діяльності школярів та організації позакласної роботи

Немає коментарів:

Дописати коментар